090507

Varför vänder man på dygnet när man inte borde? Ibland händer det mer intressanta saker i vaket tillstånd helt enkelt, vilket resulterar i att jag varit riktigt trött ett par dagar. Blivit sena nätter och tidiga mornar och för att vara ärlig mot mig själv, så har jag fått alldeles för lite nyttiga saker gjorda. Nu är det skärpning på den biten. Runt 30 dagar kvar sen finns det ingen återvändo. Mycket energi måste därför läggas ner på skolarbete från och med nu. Oftast är det starten som är jobbigast, sedan flyter det på. Så nu ska jag ta mig i kragen och sätta fart. En hel del förberedelser till studenten ska också göras. Bal- och studentklänning är inhandlat, även ett par svarta, jättefina skor till balen. Tror att jag även kan ha de på studentfesten när man ska ut och göra Tegnérs osäkert. Inbjudningarna ska jag och mamma sätta oss med idag. Mamma kom även  hem med dricka från Tyskland idag. Detta kommer bli kanon!


Idag har jag och mamma varit och hälsat på min underbara mormor. Hon hade tyvärr mycket värk så vi försökte muntra upp henne med lite presenter och blommor. Det blev mycket uppskattat och jag tror att vi lyckades med att få henne på andra tankar, för en stund i alla fall. Det bjöds på winerbröd, proviva och massa pratande. Jag har världens bästa mormor! Därefter har jag fått lite hjälp med min projektrapport och skrivit in en hel del.

Just det! Erik från Prins Bernhad, (restaurang på en båt bakom centralen i Malmö), ringde mig idag. Jag ska dit och prata tider och schema imorgon och på måndag är det möte inför sommarplaneringen. Detta känns bra! Nu svider magen och jag vet inte varför. Promenaden ikväll hanns inte med, det får kanske bli på söndag istället. Jag har fullt upp hela helgen! Nu ska jag ladda ner en bra film, klappa mig själv på axeln och säga ”Gud vad du är trevlig att umgås med Jennie!” som Mamma sa att jag måste öva på.


Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Yes Darling! Helt rätt, man ska trivas att umgås med bara sig själv. Ett bra sällskap ska du veta :D Älskar dig gumman!

2009-05-08 @ 00:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0