Träningsmotivation

Jag har grym motivation nu. Känner att jag bara vill träna träna och träna. Det var verkligen på tiden. Den har varit ute och äventyrat alldeles för länge nu! Jag (& mamma) ska verkligen köra järnet nu. Vi ska nå våra mål, utan tvivel på att vi klarar det, för det är klart att vi gör. Med rätt vilja och rätt inställning så går det mesta sin väg!

Vaknade med skön träningsvärk i ben och rumpa idag. Härligt! Lyckades få ut Malin och Lilleman på landet också, mycket mysigt att dom tittade förbi och Mamma fick bebisfeber. Inte bra!! Hehe.. Hon längtar till barnbarn nu men det är nog mer lönsamt att säga till mina brödrar än mig. När jag skulle följa mina favoriter till bussen som ligger precis vid gymmet så kändes det lika bra att ta en timmes kondition när jag ändå vart i krokarna. Gick i raskt tempo så mina små ben knappt hann med i en timme. Ska försöka öka min förmåga att springa också. Det där med löpning har ju aldrig varit min grej, men ett förbannat bra knep om man vill förbränna. Så..mer löpning! Halv nio ska jag vara där igen för att köra ett rygg och biceps pass med Emma. Det blir inte jobbigare än vad man gör det till. Nu är det bara roligt och såå skönt!

Igår tränade jag mellan 20.15 och 21.15. Vilken fantastisk skillnad det gjorde när jag sen skulle sova. Jag var helt slut i kroppen och ögonen när klockan var 00.30! Annars har jag ju en tendens till att vara uppe halva nätterna. Jag tror att jag hittat min träningstid. Absolut skönast är ju om man tränar på förmiddagen, men nej. Det går inte. Jag vet inte hur många gånger jag satt mig för att träna på morgonen, men jag är bara inte människa då. Jag kan inte tänka klart och ännu mindre släpa kroppen till gymmet. Morgon promenad däremot. Det går bra. Riktigt bra om jag vill! :)

Sluttjatat om det. Nu ska jag dricka mycket vatten så min huvudvärk förhoppningsvis kan ge mig lite space under kvällen och klämma i mig lite lättkesella när magen säger ifrån! Inte dax ännu, men snart kan jag tänka mig.

Jag, innan idag! Känns lite enformigt nu? Bekvämt med mammas dator ju! Haha..


 


Kommentarer
Postat av: Tim

Man förbränner fett mer när man går i raskt tempo än att springa! faktiskt.

2010-02-23 @ 21:18:04
Postat av: Tee

nej..däremot så är det bättre när man vill bibehålla muskelmassa under diet..men 60min löpning bränner mer fett och betydligt fler kalorier än en rask promenad på 60% av maxpuls.

dessutom är det bättre för hjärtat och konditionen.

2010-02-24 @ 05:02:15
URL: http://teeman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0