2:a advent

Idag tänder vi andra ljuset på bordet. Vi är ännu en vecka närmre julafton.
Jag är glad över att jag kan tänka tillbaka på alla mina julaftnar från min barndom och tycka att dom varit fantastiska. Dom kunde inte bli bättre. Dom roligaste måste varit de tokiga mornar vi varit på utflykter för att leta upp vårat morgonpaket. Tokig som Tommy & Mamma vart på den tiden så började morgonen med en lapp utanför mitt och mina syskons rum. Jag var alldeles exalterad och kunde inte sova på hela natten, Daniel fick man dra upp (3 år äldre och tyckte väl inte att det var LIKA spännande som jag). Tommie, min mellersta bror var nog ganska exalterad han också. Men där, i hallen..intill trappan på ovanvåningen började de alltid. Sedan skulle vi lapp efter lapp, ledtråd efter ledtråd hitta vår morgonjulklapp. Oftast var det i huset, kring huset, vinden eller förrådet. Så morgonen då jag fick hoppa på min cykel, i snöstorm, 10 år gammal för att cykla kring i centrum och leta efter lappar och ledtrådar glömmer jag aldrig. Tokigheter är alltid roligt och minnesvärt. Jag ska bli en riktigt tokig mamma en gång i tiden :)

Minns ni någon särskild julafton från er barndom? Något roligt? Tokigt? Spännande? :)


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Ja, herregud så kul! Och vi kunde sov lite längre när ni var upptagna på morgonkvisten...hahaha...Kul att detta är ett gott minne gumman! Vi hade lika kul =)

2009-12-07 @ 00:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0