Jennies samtal.

Ett lustigt telefonsamtal på jobb löd;

Tuuut.....tuuuut......tuuuut.....

Skopunkten malmö
; Välkommen till skopunkten det är Jenny! :)
Jag; Hejsan jenny, det är jennie på skopunkten i Lund här! *hehe*
Skopunkten malmö; Ja, men hejsan Jennie! :)
Jag; Jag har en kund här som vill lägga undan bla bla sko till imorgon. Går det bra? :)
Skopunkten malmö; Inga problem det fixar jag. På vilket namn?

Jag frågar kunden; Vad heter du? :)

Kunden; Jennie! :)
Jag; Ah! Vilket fint namn! Du kan lägga undan skon på Jennie, tack! :)
Skopunkten malmö; Jennie! Okej, det fixar jag. Ha de bra Jennie!
Jag; Detsamma Jenny! :)

Aarh.. Det var Jennies samtal!

Har ni förresten funderat på vilka underliga land det finns i världen som man (jag) aldrig hört förr? Undra om dom vet vad Sverige är. Undra hur dom ser ut där borta? Undra hur dom har det? Hm..

Honduras?
Bahrain?
Brunei?
Djibouti?
Qatar?


Jag skulle vilja vara mångkulturell och flerspråkig. Vore svin coolt. Är trött på det svenska språket. Undra hur det låter i andras öron. Funderar ofta på den frågan under bussresor då jag hör andra prata på främmande språk. Jag tror att Svenska låter ganska "kantigt" för andra. Kanske lite som arabiska låter för oss?


Kommentarer
Postat av: Gustav

En allskön samling med Jennies på Skopunkten idag med andra ord. :) Qatar och Honduras har man väl hört talas om va? ;) Men de andra, nae..

2009-12-17 @ 23:48:07
URL: http://gustavbonta.blogg.se/
Postat av: Jennie

Mja.. Kunden i fråga var efterbliven, den stackarn. Men säkert skön på sitt sätt :) Nix, aldrig hört talas om det länderna. Vetifan vart jag höll hus under relogionlektionerna..

2009-12-17 @ 23:50:09
URL: http://seethelight.blogg.se/
Postat av: Jennie

Haha! Men gode gud. Nu är jag smått förvirrad. Menar givetvis geografilektionerna. Åh.. =)

2009-12-17 @ 23:57:04
URL: http://seethelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0