Starkare än då.

Idag är det söndag och helgen är tekniskt sätt över, jag tror dock inte att vi har någon skola imorgon, på tisdag och kanske inte heller på onsdag. På torsdag och fredag har vi heller ingen skola, bara de som har restprov att göra. Tyvärr är jag en utav de, så det blir prov i samhälle, religion och dessutom en del betygssnack. Sedan är det bannemig bal! Blir smått rädd när jag märker hur fort tiden går, men jag klagar inte. Snart ska solen få lysa starkt på mig och tjejerna också!

I fredags var jag på en äkta "bonnafest" i Hörby. Skoj kan jag inte kalla det, utflippat är ett bättre ord. Idioter som inte har koll på sina fester, jag är glad över att det inte var jag som skulle städa det huset dagen efter. Idioter fanns det gott om den kvällen, det finns inte ord för hur du beter dig mot dig själv och andra. USCH! Just det, jag klankar inte ner er människor från Hörby, men en del har verkligen inte alla hönsen hemma! Jag stod ute på gatan, rökte, drack en öl och diskuterarde lite med några kompisar och så plötsligt halar en kille ut snablen, eller ja, snarare pipen, för att slå en drill. Ingen reagerar förrän jag märker att han inte har koll på den lilla rackaren överhuvudtaget. Han står och pissar på allt som han har i närheten. Olyckligtvis stod jag dessutom ganska nära honom och gissa om jag blev förbannad? Jag själv äger ingen snorre, men hur svårt kan det vara att hålla koll på sin egen kropp? När jag sedan frågar vad fan han sysslar med så går han emot mig, samtidigt som han viftar med snoppen som om det vore ett svärd. Jag tror att jag ska starta en kamp som utrotar killar med mindre än två hjärnceller, jag tycker helt enkelt synd om er.

Med två timmars sömn pallrade jag mig till jobbet som igår var på båten Prins Bernhad i Malmö. Att vara ny är alltid en speciell känsla, någonting man aldrig kommer ifrån. Dessutom är jag helt grön, nyutbildad och har inte speciellt mycket erfarenheter ännu, jag har ju för det mesta jobbat på tillställningar så som bröllop, andra fester och invigningar ect. Men det kändes jätte bra igår. Jag trivs bra i miljön och det är super trevlig personal! I sommar är det sagt att jag ska jobba 35 timmar i veckan och vara ledig var tredje helg. Det känns gott i själen att veta.

När jag kom hem inatt kände jag mig som en avdankad säl. Jag la mig på sängen för att varva ner, men det tog två minuter tills jag slocknade. Efter ett par timmar vaknade jag med datorn i knät och musiken spelades, så jag röjde undan på sängen och gled skönt ner under täcket. Idag vaknade jag när min bror kom hem klockan två och det behövdes verkligen.

Nu är hela lägenheten dammsugad, disken är tagen, rummet är städat och garderoberna är fina. Mamma har dessutom lagat tacos så våra magar är proppmätta. Nu ska jag hoppa in i duschen för att fräscha upp mig en grad och invänta kvällen, jag hoppas att den bjuder på något spännande!

Puss & kram!

Min fina mamma och fina Zpike!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0