En varm torsdag.

Godmorgon! Det är torsdag förmiddag och ett väder man inte kan klaga på. Varmt och skönt med friska vindar, det gillar vi! Helst av allt skulle jag vilja åka ut till stranden nu, men de flesta jobbar och är upptagna. Själv börjar jag jobbet kl. 17.00, så det blir förmodligen att steka i trädgården under dagen. Hoppas i alla fall på att jag lyckas locka ut Tommie & Hanna så man kan svalka sig innan jobb. Till helgen är det Åhus, Gislöv och egentligen Jönköping. Det ser inte ut att bli något utav av det för min del, jag ska jobba både lördag och söndag, men vad gör det, de andra kan sitta i kalla Sverige till vintern när jag har råd med en resa till värmen ;)

Livet flyter på bra såhär månaden efter studenten. Jag har fått min semester och min ledighet,  visst vore det skönt att kunna slappna av hela sommaren eftersom att den tyvärr inte är så långvarig här i vårt avlånga land men det vore inte så kul med en tom plånbok. Jag är glad över att jag har ett jobb att gå till och jag har ändå ganska många lediga dagar också. Jag har blivit ganska dålig på att uppdatera här i bloggen, jag ska, som jag lovat många gånger, försöka uppdatera oftare. I veckan har jag jobbat och igår spenderade jag, han och mamma ett par timmar på stranden med en mysig fika på Blå cafeét. Väl hemma tog jag tag i maten. Jennie la grillmaster! Och inte kan man väl klaga, grillad fläskkotlett med potatiskorketter, vitlöksmör, sommarsallad, tomat- och löksallad samt kall bearnésås.

Nu väntar jag bara på att solen ska titta fram på baksidan också, jag börjar dock bli sällskapssjuk och rastlös! Aahh..

Every little thought I think about you.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0