Det du aldrig hör skär i mitt hjärta

Som lite flicka var hon väldigt mycket för sin mamma
Du kunde knappt röra henne men hon älskade sin pappa
Hon bekräftade dig inte som du begärde
hon bara gav sin kärlek som ett barn kan göra

Åren gick och du gick ifrån henne
för ett tag trodde jag
Snart förenar du dig med din dotter igen
Du ska bara slicka dina sår
och så småningom bättre mår

Turbulenta år följde då barnen försökte
pojkarna kunde du prata med
men din flicka glömdes bort
mer och mer
Hon bad och bönade om att du skulle
se henne, höra henne, ta del av hennes liv
Du gjorde dina tappra försök
men gav snabbt upp
då flickan som älskade dig
påminde för mycket om ett annat liv

Flickan blev vuxen
och gick på sin väg utan dig
vägen gick upp och ner
men hon klarade sig förvånansvärt bra
Dock grät flickan efter sin förlorade far
Hon bad och bönade se mig hör mig
Jag finns också här
Men hennes röst tystnade så småningom
Hon blev aldrig hörd för det hon sa
hon blev aldrig accepterad för den hon var
Och lågan som brunnit för hennes far
Slocknade....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0