En runda i Skrylle

Jag och Mamma hade tänkt oss en skön Powerwalkis imorse, men båda två tog en lång skön sovmorgon. Vid halv 12 väckte mamma mig och föreslog skogen istället. Varför inte? Super skönt, speciellt när det blåser ute, då det oftast är vindstilla bland alla träd :) Så efter en stadig frukost och en Naturdiet bar i bilen promenerade vi 60 minuter i skog och mark. Den där speciella tystnaden är så otrolig mysig, men när man tror att man ska få gå och lyssna på absolut ingenting, bara naturen så hör vi massvis med skott. Som en kulsprutare. Vi stannar upp och lyssnar, tittar på varandra och lyssnar lite till.. "Nu sköt dom en arbetslös" sa mamma och gick vidare. Haha! Lite längre fram stöter vi på en maskin som på ca. 20 sekunder fäller ett stort träd, skalar av alla grenar OCH delar det i 5 delar. Så höll dom på, träd efter träd.. Buhu!

Fan vad jag låter som en äkta skogsmulle nu. Hej, jag älskar att gå i naturen och titta på fåglar. Njäe, inte riktigt. Men jag har börjat lära mig att uppskatta naturen nu, det är faktiskt himla skönt!

Mig och min mössa går inte att missa!

 

Mamma in action.

 

<3

 

Actioon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0