Uträkningar

Hej mina vänner! Hoppas er dag börjat bra. Själv har jag bara hunnit med gym och step än så länge. Riktigt skönt. Tänkte på det där med målinriktning. För att kunna sätta upp mål och delmål för mig själv, måste jag göra ett par uträkningar. Så att jag klarare ser vad det är som ska göras och vad som krävs utav mig själv. Klickade mig in på http://www.markazits.com/diet/bmi.php för att ta reda på mitt BMI och kroppsfett i procent. Mitt mål är inte att bli så mager som möjligt, men jag vill sänka min fettprocent samtidigt som musklerna tittar fram.

Alla vågar visar olika, man går upp och ned beroende på tid på dygnet osv, så jag har valt att rätta mig efter ett måttband och några spännande uträkningar. Jag ser ingen anledning till att skriva ut mina fem olika mått här, men delar med mig utav hemsidans uträkningar.

BMI
Längd i cm = 165 cm
Vikt i kg = ca. 57 kg

Bmi = 20,9

Mål: Vikt 52 kg = ett bmi på 19,1
(Men som sagt, vikten är svår att rätta sig efter sålänge musklerna samtidigt jobbar)

Kroppsfett i procent
Enligt YMCA-formeln = 22 %
Utgå ifrån ditt BMI = 24%

Jag förstår inte riktigt vad som menas med YMCA-formeln och eftersom att jag räknat ut mitt bmi, så väljer jag att utgå ifrån det.


Kön Normal På gränsen till övervikt Övervikt Disclaimer:
Som alltid då man räknar ut personliga värden utifrån
matematiska formler ska man ta det hela med en nypa salt.
Se alla svar som indikation och inte som någon absolut sanning.
Glöm inte bort det sunda förnuftet!
Man 12 - 20% 21 - 25% > 25%
Kvinna 20 - 30% 31 - 33% > 33%

För att komma ner i 20% ska jag enligt hemsidan ha ett midjemått på 67 cm och en vikt på 52 kg. Det är inte möjligt att rätta sig efter det, eftersom att man tränar olika och ser givetvis olika ut. Jag håller mig till måttbandet! Men det är kul att veta på ett ungefär vart man ligger.. 




Nu ska jag slänga denna kroppen i duschen och fräscha upp mig en aning :) Kram!



Kommentarer
Postat av: Tee

låter vettigt rimligt och försvarbart! =) snyggt jobbat!

2010-02-11 @ 16:11:40
URL: http://teeman.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tackar så mycket! :)

2010-02-12 @ 16:01:21
URL: http://seethelight.blogg.se/
Postat av: johan

PORRR!

2010-02-12 @ 21:45:06
Postat av: Anna

Varför vill du ha ett BMI som ligger på undervikt? Tror du måste få bättre självkänsla tjejen!

2010-11-30 @ 16:10:56
URL: http://danielssonanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0